.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رأي من مردم ....
محمدرضا شمسي
رأي من مردم ....

فردی کارآ- منطقی در حال تعامل – مثمر ثمر برای شهروندان ، یار و یاور جهت ساماندهی ، كسي است كه بگويد همه مردم کابینه شورای اسلامی شهرند.

همه شهروندان در شرایط فعلی جامعه بايد بكوشند تا اطلاعات و علوم روز را که در تصمیم سازی و هدف گذاری برای تسهیل نظام مدیریت شهری رقم ميخورد کسب كرده تا با این توصیف نقش آنان در تصميمات مديريتي تحقق يابد .

در اولین گام مديريت خود را بويژه در بحث شهرسازی از اینجا آغاز کنیم و بگوييد و تكرار كنيد که نظرات ، پیشنهادات _ انتقادات ، چراغی برای حال و آینده فرا راه شهروندان خواهد بود و اين موضوع مي بايست با حضور و شعار ما نهادينه شود و مردم در بستر اين موضوع قرار گيرند تا با بيان خواسته ها و نقد بر عملكرد ما خود را مسئول بدانند تا اين موضوع حمايت آنها را نيز در پيشبرد اهداف بهمراه داشته باشد .

البته اين موضوع در همه موارد مديريتي بايد بكار گرفته شود چرا كه اگر از نقش تصميمات مردمي فاصله بگيريم به سوي  " مَن گرايي " ميرويم و همين عاملي است تا هم خود و هم هدفمان را باطل كنيم .

مردم خود را كنار نكشند ...

در كتابي اينگونه خواندم ؛ هرگونه نارسايي و كاستي كه در هر جامعه اي بوجود مي آيد دليلش عدم حضور مردم است . اين بدين معناست اگر از تصميماتي كه براي ما رقم ميخورد  و آينده ما را در نظر دارد فاصله بگيريم صفت " مَن گرايي " را براي متوليان امر بوجود مي آوريم فلذا هر آنچه كه از اين رويه بر سر ما بيآيد خود كرده مي شود كه خود كرده را تدبير نيست !! آنگونه كه خداي متعال در قرآن كريم مي فرمايد: سرنوشت هیچ قومی [و ملتی] را تغییر نمی دهد، مگر آنكه آنان آنچه را در ضمیرشان است را تغییر دهند. (سوره رعد 11 )

مردم بايد با حضور آگاهانه و هوشيارانه همراه با علوم كافي خود را مدير بدانند و با اظهار نظر كارآمد اين فرهنگ را در هر منشور كاري لحاظ كنند كه مردم نه تنها بخش ، بلكه تمام اهداف برنامه كاري مي باشند .

در اين دوره از انتخابات مردم ما متفاومت تر از هميشه اند  زيرا كه حضور مردم در عرصه هاي گوناگون سياسي و اجتماعي ، پيگيري اخبار ، مطالعه و پژوهش در مباحث مورد سخن ، نگاه مردم را نگاهي آگاهانه و عالمانه كرده است كه اين موضوع سبب كناره گيري برخي از كانديداهايي مي شود كه داشته ي خود را كم مي بينند .

از اينرو هوشياري و معلومات مردم نسبت به انتخاب شان ، كانديداها را مجاب مي كند تا با علم و كارآيي در صحنه حضور يابند كه اين آگاهي در گذشته بدين صورت نبود و هر كسي را ملزم ميكرد تا بنا به يك سري معيار هاي عوام فريب در صدد جذب جامعه مخاطب عمل كند  مواردي از قبيل پهن كردن سفره ي شام تبليغاتي ، فاميل گرايي ، وعده گرايي و ...

پس با همدلي و وفاق ضمن خلق حماسه اي سياسي ، مشکلات و کارهای طاقت فرسا را بین هم تقسیم کنیم. توانایی هایمان را روی هم بگذاریم و استعدادها، منابع و قدرتمان را شریک شویم ، اگر در کنار هم بمانیم, اگر کنار یکدیگر باشیم و همدیگر را حمایت کنیم، اگر روح کار گروهی داشته باشیم رضاي خدا را داريم ، درك داريم و با داشته هايمان شهر آرماني مان را ساخته ايم .

                                                                       


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

sara hamidi 16 خرداد 1392
بله کاملان درست میفرمایید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.313 seconds.